E-GOV a obecný úrad – pozvánka na prednášku


Od roku 2013 platí zákon o e-governmente a úrady už musia vytvárať rozhodnutia v elektronickej podobe. 

Zaujíma Vás, ako má takéto rozhodnutie vyzerať, keď ho dostanete?

Čo všetko je vlastne s elektronickou podobou spojené?

Ako má vyzerať rozhodnutie obce v roku 2021

Postupne si odpovieme na otázky:

Elektronické schránky

  • aké typy schránok máme – akú schránku používa obec a akú má občan, akú podnikateľ alebo občianske združenie?
  • čo znamená stav aktivácie na doručovanie?
  • aké sú potrebné inštalácie na prácu s el. schránkou?

Podania

  • ako odosielať podania na úrady?
  • ako a kedy použiť formuláre?
  • aké sú správne poplatky za elektronické podania, ako splniť podmienky a dostať 50% zľavu?

Rozhodnutia obcí = výkon verejnej moci elektronicky

  • čo znamená povinnosť vykonávať verejnú moc elektronicky, čo všetko s tým súvisí?
  • čo je to elektronický úradný dokument? čo vlastne príde?
  • ukážky:
    • ako vyzerá podpis v elektronickej podobe, kedy podpis s mandátnym certifikátom, kedy certifikátom na el. občianskom preukaze a kedy pečaťou
    • ako môže vyzerať rozhodnutie o dani, rozhodnutie o prijatí dieťaťa

Doručovanie rozhodnutia

  • kedy sa doručuje elektronicky a kedy listinne?
  • ako má vyzerať listinná podoba rozhodnutia?
  • problémy v praxi a realita – schránky neaktivované na doručovanie.

Ako to vyzerá u Vás?

Ponúkame Vám prednášku spojenú s diskusiou o tom, aké sú povinnosti úradov v zmysle zákona a čo by to malo priniesť nám. Budeme radi, ak sa dozviete, ako by to malo byť a dáte nám potom spätné avízo, ako je to u vás. 

Našou hosťojúcou lektorkou bude Erika Kusyová, ktorá prednáša témy z oblasti e-Governmentu a elektronickej komunikácii v samospráve. Začíname v stredu 19.1.2022 o 18:00. Na záver bude priestor pre diskusiu aj Vaše otázky.

Prihlásiť sa môžete cez odkaz na zoom už od 17:45 a prednáška je bezplatná. Radi uvidíme aktivistov aj poslancov obcí. Prednáška nie je určená úradníkom, ale najmä nám, ktorí by sme mali výhody elektronickej komunikácie využívať a urýchliť a zjednodušiť si komunikáciu s úradmi.

Tešíme sa na Vás!

Tím ZOMOS

0 komentárov

Zanechajte komentár

Chcete sa pripojiť k diskusii?
Neváhajte prispieť!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *