Ukázať 1 vlákno odpovedí
Ukázať 1 vlákno odpovedí
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Na OÚ bol do obecnej mailovej schránky doručený mail v predmete označený ako KONTROLÓR OBCE (nakoľko na obecnej stránke nebol uvedený priamy kontakt na kontrolóra a obsah mailu bol adresovaný jemu). Pracovníci úradu mail otvorili, následne vytlačili a informácie obsiahnuté v maily rozprávali ostatným občanom. K adresovanej osobe (kontrolorovi obce) sa obsah mailu dostal až na druhý deň aj to už vo vytlačenej podobe. Je postup pracovníkov správny? Nebol porušený zákon o listovom tajomstve nakoľko v predmete bol konkrétne určený danej osobe aj keď adresovaný na spoločnú mailovú adresu úradu?
Ďakujem za odpoveď
Dobrý deň,
§ 5 zákona o 410/2015 o správe registratúr upravuje triedenie a otváranie zásielok. Neotvorené sa odovzdávajú adresátom neelektronické zásielky v prípade, že je súkromná (meno je nad označením úradu, zásielky označené ako neotvárať, či nepatriace úradu). Na elektronické zásielky sa to nevzťahuje.
Prijímanie elektronických zásielok upravuje §2, kde podateľňa kontroluje obsah, formát, bezpečnosť a možnosť zobrazenia.
Obsah zásielky je úradný a treba s ním ako takým nakladať, vrátane zachovania mlčanlivosti o jej obsahu a všetkých pravidiel GDPR. V prípade, že sa obsah spisu stal verejným, obráťte sa na úrad so žiadosťou o prešetrenie podľa zákona o sťažnostiach č. 9/2010 Z.z. Túto je orgán povinný prešetriť do 60 pracovných dní. Podľa výsledku by som riešila, ako postupovať ďalej.
V každom prípade, s citlivými záležitosťami odporúčam obracať sa na kontrolóra v písomnej podobe s označením obálky, prípadne osobne.
Združenie občanov miest a obcí Slovenska ZOMOS
Slovenská 49
080 10 Prešov